Kontors- och projektstöd till T3 Anläggning

Publiceringsdatum: 2025-10-10

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Positionen som administrativ assistent hos Qtym AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Om du vill arbeta deltid hos Qtym AB, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Karlstad är platsen där denna position är ledig. Företaget Qtym AB erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som administrativ assistent har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Här är chansen att bli en del av Qtym AB och jobba som administrativ assistent! Ansök senast fredag den trettioförsta oktober 2025.


Jobbannons

T3 Group AB bildades den 21 mars 2022. Vi verkar i geografiskt indelade dotterbolag, med ett starkt lokalt ägarskap och korta beslutsvägar, för att snabbt kunna anpassa oss till våra kunders behov.

Vi växer i Värmland med stabil orderingång och ser nu ett behov av att rekrytera fler duktiga medarbetare som vill vara med och utveckla framtidens anläggningsprojekt tillsammans med oss.

Vill du vara navet i en verksamhet där du får stötta både projekt och kollegor genom att bidra med ordning och struktur? T3 Anläggning söker nu en engagerad administratör för tjänsten som Kontors- och Projektstöd till kontoret i Karlstad.

Det här är en nyckelroll där du blir en central del i teamet och den som håller ihop administrativa processer, stöttar projekten och ser till att vardagen flyter på. Rollen innebär många kontaktytor och variation samt möjlighet att utvecklas i rollen över tid.

Dina ansvarsområden

Som kontors- och projektstöd arbetar du brett och varierat med både löpande administration och uppgifter kopplade till företagets projekt, fordon och personal. Då detta är en ny roll ges du möjlighet att till viss del forma innehållet tillsammans med verksamheten, med fokus på det som passar dina styrkor och kompetenser. Har du erfarenhet av ekonomi, HR eller arbetsmiljö finns det möjlighet att forma tjänsten i den riktningen.

Exempel på arbetsområden:

  • Hantera utbildningsregister och kursintyg samt boka resor, hotell och utbildningar
  • Administrera nyanställningar och stödja i HR-relaterade frågor
  • Sköta fordonsadministration, registreringar i Infobric och uppföljning av körsträckor
  • Underhålla projektlistor, garantilistor och försäkringsregister
  • Ansvara för telefoner, abonnemang, tankkort och inköp av arbetskläder
  • Säkerställa att personalliggare finns på plats och hanteras korrekt i varje projekt
  • Vara support till medarbetare i lönesystemet Flex HRM
  • Uppdatera dokumentation i ledningssystemet
  • Stödja i arbetsmiljöarbetet, exempelvis med tillbudsrapportering i Dalux
  • Bidra med praktiskt stöd i vardagen

Vi söker dig som har

  • Erfarenhet av administrativt arbete och vana att hantera dokument och register
  • God datorvana och trygghet i olika IT-system
  • Förmåga att strukturera, prioritera och skapa ordning i ditt arbete
  • En positiv och prestigelös inställning - du trivs med att hjälpa till i stort som smått där det behövs
  • Förmåga att passa in i bolagets kultur, bidra till teamkänslan och vilja utvecklas långsiktigt med företaget

Meriterande

  • Kunskaper i Excel
  • Erfarenhet av system som Flex HRM, Infobric eller Dalux
  • Erfarenhet av projektadministration, ekonomi, HR eller HSE

Om arbetsplatsen

Du utgår från kontoret på Romstadvägen i Karlstad, där du har en egen arbetsplats men nära kontakt med kollegor både på kontoret och ute i projekten. Här arbetar vi med ett tydligt ramverk som ger frihet att agera utifrån din egen kunskap och närhet till frågan, med korta beslutsvägar och öppenhet i kommunikationen.

Vår kultur präglas av tillit, transparens och samarbete, där vi tror på långsiktiga beslut och att människor växer och trivs i sina roller. I den här rollen blir du en viktig del i att stödja både projekt och kollegor, bidra till ordning och struktur, och samtidigt skapa ett arbetsklimat där engagemang, stolthet och respekt för allt levande genomsyrar vardagen.

Vi lägger stor vikt vid att du passar in i vår kultur - trivs med att samarbeta, vill växa långsiktigt i rollen och bidra till att teamet och verksamheten utvecklas tillsammans. Här får du möjlighet att påverka, coachas och utvecklas, samtidigt som vi tillsammans firar framgångar och strävar efter ständiga förbättringar.

Villkor

  • Anställning: Initialt är detta ett tidsbegränsat konsultuppdrag på 6 månader via Qtym. Fungerar samarbetet bra övergår du efter denna period i anställning hos T3 Anläggning.
  • Omfattning: Från 50 % och uppåt beroende på din erfarenhet och hur mycket du kan ta på dig från start. Inom cirka sex månader är målet att tjänsten ska ha utvecklats till heltid.
  • Placering: Karlstad, Värmland.
  • Start: Omgående enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Intresseanmälan och kontakt

Låter det här som rollen för dig? Skicka in din ansökan idag! Urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 31 oktober.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:

konsultchef Anna Jansson

✉️ anna.jansson@qtym.se

📞0705-668877

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din intresseanmälan digitalt via ansökningsknappen på Qtyms hemsida. Vänligen undvik att skicka in din ansökan via e-post eller i pappersformat.

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige

Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidDeltid
FöretagsnamnQtym AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5563892081
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeAdministrativ assistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Qtym AB söker en person till denna tjänst som administrativ assistent med placerings i Karlstad. Om det låter intressant att arbeta som administrativ assistent hos Qtym AB skickar du in din ansökan senast 2025-10-31.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Handläggare till enheten för brand och räddning

Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb söker en person till tjänsten som handläggare/utredare, offentlig förvaltning i Karlstad.

2025-09-12

Mer info

Rör- och Layoutkonstruktör till AFRY i Karlstad!

Academic Work Sweden AB söker en person till tjänsten som civilingenjör, konstruktion, maskin i Karlstad.

2025-09-13

Mer info

Studie- och yrkesvägledare

Karlstads kommun söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare i Karlstad.

2025-09-18

Mer info