Administratör, Erna Gruppen

Publiceringsdatum: 2025-11-13

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Positionen som administrativ assistent hos Adecco Sweden AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Adecco Sweden AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Karlstad. Om du är intresserad av en karriär inom administrativ assistent, ta en titt på den lediga tjänsten som Adecco Sweden AB erbjuder för att se om det är en matchning. Adecco Sweden AB letar efter erfaren administrativ assistent som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är söndag den trettionde november 2025.


Jobbannons

Om tjänsten

Som administratör hos Erna Gruppen får du en omväxlande och social roll. Du ingår i koncernens HR- och löneavdelning där du stöttar med löpande administrativa uppgifter. Här blir du en viktig del av ett engagerat och samarbetsinriktat team och kommer samtidigt att ha nära samarbete med hela organisationen. Det här är rollen för dig som trivs i händelsernas centrum och gillar att ha en varierad vardag.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

  • Administrativ support till hela koncernen
  • Stötta HR- och löneavdelningen med administrativa uppgifter
  • Samordna och administrera personalförmåner och aktiviteter
  • Bidra till förbättrings- och utvecklingsarbete inom avdelningen samt säkerställa effektiva administrativa rutiner.

Tjänsten som Administratör är en direktrekrytering till Erna Gruppen med start i början av 2026. Provanställning tillämpas.

Om dig

Vi söker dig som är van att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter. Det är meriterande om du har arbetat med uppgifter kopplade till HR och lön, såsom hantering av tidrapporter, kontakt med företagshälsovård eller resebokningar.

Du drivs av att ge god service och tycker om att göra skillnad i människors vardag. Att lösa problem och få saker att flyta smidigt ger dig energi. Du är den som gärna håller ihop helheten, skapar struktur och ser till att inget faller mellan stolarna. Du är prestigelös, engagerad och har ett naturligt driv att hitta smartare och enklare sätt att arbeta på.

Du tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att skapa förtroende genom din integritet och ditt omdöme. Ordning och reda är något du uppskattar, men har också förmågan att snabbt anpassa dig när förutsättningarna förändras. Hos oss blir du en del av ett varmt och stöttande team där man hjälper varandra och har roligt tillsammans.

Viktigt för tjänsten är:

  • God administrativ förmåga och ordningssinne
  • Bra datavana och nyfikenhet på nya system
  • Förmåga att planera, prioritera och arbeta under tidspress
  • Servicekänsla, ansvarstagande och positiv attityd

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Erna Gruppen

Erna Gruppen är ett familjeägt företag med anor från 1836 och har sin bas i Karlstad. Koncernen verkar inom flera olika områden; medier, fastigheter, logistik och investeringar och är en långsiktig och engagerad aktör med stark lokal förankring. Genom sina bolag bidrar Erna Gruppen till regional utveckling och sysselsättning, samtidigt som man värnar om sina värderingar kring ansvarstagande, entreprenörskap och omtanke. Kulturen präglas av engagemang, samarbete och en vilja att ständigt utvecklas, både som företag och som människor.

Om ansökan

Sista ansökningsdag är 30 november 2025, men vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAdecco Sweden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5564472677
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeAdministrativ assistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Adecco Sweden AB söker en person till denna tjänst som administrativ assistent med placerings i Karlstad. Om det låter intressant att arbeta som administrativ assistent hos Adecco Sweden AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-30.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

CTO till internationellt produktbolag – Karlstad

Tacting AB söker en person till tjänsten som cio, chief information officer/it-chef i Karlstad.

2025-09-17

Mer info

Musiklärare till Internationella Engelska Skolan Karlstad

Internationella Engelska Skolan i Sverige AB söker en person till tjänsten som musikpedagog/musiklärare i Karlstad.

2025-11-21

Mer info

Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Karlstad

Svensk Fastighetsförmedling AB söker en person till tjänsten som fastighetsmäklare i Karlstad.

2025-06-12

Mer info