Logistiksupport till Stena Recycling i Karlstad

Publiceringsdatum: 2025-04-15

Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos A Hub AB genom att arbeta som kundtjänstmedarbetare. Om du vill arbeta heltid hos A Hub AB, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Att bo i närheten av Karlstad kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. A Hub AB söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som kundtjänstmedarbetare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Bli en del av A Hub AB genom att ansöka till jobbet som kundtjänstmedarbetare senast torsdag den andra oktober 2025.


Jobbannons

Vår kund

Stena" rel="nofollow" target="_BLANK">https://www.stenarecycling.com/sv/">Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!

Om rollen

Som Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!

I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material eftersom teamet ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer och även delta i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte.

Om dig

Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.

Kvalifikationer
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Tidigare erfarenhet av service och löpande kundkontakt, med fördel inom transport och/eller logistik
  • Tillgänglig för arbete från mitten på juni till mitten på augusti
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har

  • Utbildning inom transport och/eller logistik 

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Arbetet sker från kontoret i Karlstad, Östanvindsgatan 24

Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning 

Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.

A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability.

By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR" rel="nofollow" target="_BLANK">https://www.a-hub.se/integritetspolicy">GDPR compliance policy.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnA Hub AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5591779656
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKundtjänstmedarbetare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

A Hub AB söker en person till denna tjänst som kundtjänstmedarbetare med placerings i Karlstad. Om det låter intressant att arbeta som kundtjänstmedarbetare hos A Hub AB skickar du in din ansökan senast 2025-10-02.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Logistiksupport till Stena Recycling i Karlstad

A Hub AB söker en person till tjänsten som kundtjänstmedarbetare i Karlstad.

2025-04-24

Mer info

Besiktningstekniker till Carspect Körkarlsvägen i Karlstad

Carspect AB söker en person till tjänsten som besiktningstekniker, bilprovning i Karlstad.

2024-12-20

Mer info

Nätverkskonsult till Cygate i Karlstad

A Hub AB söker en person till tjänsten som nätverkstekniker i Karlstad.

2025-01-09

Mer info