Bokningsmedarbetare

Publiceringsdatum: 2025-05-14

Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Nu har du chansen att börja jobba som kundtjänstmedarbetare hos Schenker AB. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Schenker AB under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Karlstad då det är tjänsteorten. Schenker AB har just nu två lediga tjänster som kundtjänstmedarbetare. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Du har fortfarande tid att söka jobbet som kundtjänstmedarbetare hos Schenker AB om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är söndag den åttonde juni 2025.


Jobbannons

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor.

Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar skall genomsyra allt vi gör.

Play fair with people & planet är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Som företag innebär det att vi tar ett socialt ansvar för att förbättra vår värld för våra människor, våra kunder och kommande generationer.

Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas, motiveras av bra ledare och bra kollegor samt bevara balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark teamkänsla och gemenskap.

Vill du vara med i vårt fortsatta arbete – varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vi söker nu en Bokningsmedarbetare till vår avdelning Business Services, distrikt Karlstad. Som bokningsmedarbetare behöver du vara en ansvarsfull och flexibel person som drivs av att leverera god service. I rollen har du många kontaktytor. Förutom kontakt med våra kunder har du även kontakt med trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa.

Dina arbetsuppgifter består bl a av

• Hantering av bokningar via telefon, EDI och mail för både transporter inom Sverige som internationella försändelser.

• Hantering av kundförfrågningar gällande priser och transport.

• Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll av ovan.

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av administrativt arbete

• Har utbildning på minst gymnasienivå

• Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift

• Har goda kunskaper i MS Office samt gärna erfarenhet av arbete i andra affärssystem

• Har du tidigare erfarenhet från transportbranschen är det meriterande

• Viktigaste kompetenserna är: Lagspelare, initiativtagande och administrativ erfarenhet.

För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är en lagspelare som även kan jobba självständigt. Du är flexibel, ansvarsfull och målinriktad och har hela tiden kunden i centrum. Du är bra på att ta egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi söker en fixare som kan hjälpa och underlätta vardagen för våra kunder, är det du? Tveka inte att söka.

Information och ansökan

Rollen är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Karlstad.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Mölder, Business Services, Manager via johanna.moelder@dbschenker.com.

Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (8/6 – 2025), så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster2
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSchenker AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5562503630
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKundtjänstmedarbetare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Schenker AB söker två personer till denna tjänst som kundtjänstmedarbetare med placerings i Karlstad. Om det låter intressant att arbeta som kundtjänstmedarbetare hos Schenker AB skickar du in din ansökan senast 2025-06-08.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Besiktningstekniker till Carspect Körkarlsvägen i Karlstad

Carspect AB söker en person till tjänsten som besiktningstekniker, bilprovning i Karlstad.

2024-12-20

Mer info

Senior systemutvecklare

Prevas AB söker en person till tjänsten som mjukvaruutvecklare i Karlstad.

2024-12-20

Mer info

Nätverkskonsult till Cygate i Karlstad

A Hub AB söker en person till tjänsten som nätverkstekniker i Karlstad.

2025-01-09

Mer info