Löneansvarig på Klaravik

Publiceringsdatum: 2025-05-28

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Ett spännande jobb som löneadministratör/lönekonsult hos Klaravik AB väntar på dig - varför inte söka idag? Klaravik AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Karlstad. Klaravik AB söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som löneadministratör/lönekonsult. De har just nu ett ledigt jobb som löneadministratör/lönekonsult som kan vara av intresse för dig. Har du vad som krävs för att arbeta som löneadministratör/lönekonsult hos Klaravik AB? Ansök innan måndag den sextonde juni 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Brinner du för lönehantering och vill ta ett helhetsansvar i ett växande företag? Som Löneansvarig hos Klaravik ser du till att alla får rätt lön i rätt tid – samtidigt som du utvecklar våra rutiner och system. Du blir en nyckelperson i vårt People & Culture-team, med stort eget ansvar och möjlighet att växa i rollen.

Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare och säljare av maskiner och fordon via vår digitala auktionsplattform klaravik.se. Här hittar man dagligen mängder av objekt att lägga bud på – och vårt företag växer stadigt.

Under 2024 såldes objekt för över 4 miljarder kronor genom Klaravik, och prognosen för 2025 pekar på fortsatt stark tillväxt. Vi har vår bas i Karlstad, men verkar över hela Sverige och internationellt.

Vad ditt jobb blir Som Löneansvarig ansvarar du för att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid. Du håller ihop hela löneflödet och driver utvecklingen av rutiner, processer och system kopplade till löneområdet.

Du kommer att:

  • Sköta hela löneprocessen för cirka 250 medarbetare – från ax till limpa
  • Hantera pensionsavsättningar, semesterlöneskuld och sjukfrånvaro
  • Vara kontaktperson i frågor som rör lön, förmåner och avtal
  • Stötta chefer och medarbetare med löpande rådgivning
  • Driva förbättringsarbete och utveckla system och rutiner
  • Samverka tätt med både People & Culture och ekonomi
  • På sikt även kunna stötta andra bolag inom koncernen

Rollen är självständig men med nära samarbete inom teamet – och den kommer att kunna växa i takt med organisationen.

Vem du är Vi söker dig som har flera års erfarenhet av lönearbete och känner dig trygg i din profession. Du är strukturerad, ansvarsfull och van att arbeta självständigt, samtidigt som du uppskattar samarbete och har lätt för att skapa förtroende.

Vi tror att du har god kunskap om arbetsrätt, kollektivavtal och de lagar som styr området. Har du dessutom erfarenhet av HR-administration eller förändringsarbete är det ett plus. Du tycker om att kombinera operativt arbete med förbättringsinitiativ – och har ett öga för detaljer.

Du är flexibel och prestigelös, tycker om att jobba både operativt och med förbättringar och ser värdet i att bidra till ett team där kunskap och utveckling står i fokus.

Vi värdesätter din personlighet högt och för rätt kandidat finns stora möjligheter till utveckling och ökat ansvar. Det här är alltså en chans för dig som vill vara med och bidra i en dynamisk miljö där engagemang och initiativ uppskattas.

Vad vi erbjuder Hos oss får du en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där samarbete står i centrum. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Inre hamn i Karlstad – nära city, gym och restauranger.

Du får kollegor som bryr sig på riktigt, både om varandra och om att göra ett bra jobb. Vi är stolta över vår starka teamkänsla och höga trivsel – Här jobbar vi i en kultur där omtanke, utveckling och arbetsglädje står i fokus, och där ledningen har en tydlig ambition att skapa en hållbar och attraktiv arbetsplats.

Vi är ett snabbväxande bolag med stark lokal förankring och internationell räckvidd. Här finns stor potential för dig som vill utvecklas vidare i din roll, både inom teamet och på företagsnivå.

Hos oss blir du en del av ett välfungerande People and Culture-team med nära samarbete med vår ekonomiavdelning.

Detaljerna

  • Arbetsort: Karlstad
  • Omfattning: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Lön: Fast månadslön
  • Rekryteringsprocess: Personlighets- och problemlösningstest kan bli aktuellt. Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Ansökan Låter det här som ditt nästa steg? Skicka in din ansökan och CV senast 2025-06-15. Vi kommer arbeta med löpande urval och intervjuer, vilket kan innebära att tjänsten är tillsatt innan sista ansökningsdagen. Så vänta inte med din ansökan!

Vid frågor kring tjänsten, kontakta Daniel Seger, daniel.seger@klaravik.se.

Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder oss av idag och undanber oss vänligen från extern hjälp i denna rekrytering.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnKlaravik AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5568818693
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeLöneadministratör/Lönekonsult
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Klaravik AB söker en person till denna tjänst som löneadministratör/lönekonsult med placerings i Karlstad. Om det låter intressant att arbeta som löneadministratör/lönekonsult hos Klaravik AB skickar du in din ansökan senast 2025-06-16.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Få Sveriges högsta lön som undersköterska med oss på PersonalExpressen!

PersonalExpressen AB söker en person till tjänsten som undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering i Karlstad.

2025-04-29

Mer info

Få Sveriges högsta lön som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen!

PersonalExpressen AB söker en person till tjänsten som sjuksköterska, grundutbildad i Karlstad.

2025-04-30

Mer info

Jobba som lärare på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

PersonalExpressen AB söker en person till tjänsten som lärare i gymnasieskolan i Karlstad.

2025-05-12

Mer info